ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. Preambulum

Üdvözlöm a honlapomon! Ezúton is köszönöm, hogy engem választott és bizalmat szavazott nekem. Remélem a szolgáltatásommal elégedett lesz és hamarosan ismét az ügyfeleim között tudhatom! Jelen oldalon az általános szerződési feltételekről tájékozód

Tájékoztatom, hogy a honlapomon történő vásárlásával Ön, mint Megrendelő, és közöttem, mint Vállalkozó között szolgáltatási szerződés jön létre az ajánlattétellel, majd annak elfogadásával.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően jött létre azzal a céllal, hogy a jelen honlapon történő szolgáltatás igénybevétele során létrejövő szerződés tartalmát – a mindenkor hatályos kötelező érvényű jogszabályi rendelkezések mellett – meghatározza.

Az itt nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályok az irányadóak.

Jelen ÁSZF bármely rendelkezésétől eltérni kizárólag a felek előzetes, írásos megállapodása alapján lehet. Írásos megállapodásnak minősül többek között a levélben, elektronikus levélben, vagy a honlapon történt nyilatkozattétel is, amennyiben azt a másik fél kifejezetten elfogadta.

A Megrendelő a megkeresés megküldésével elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, így kérem, hogy jelen ÁSZF-et figyelmesen olvassa el. Felhívom figyelmét, hogy a Vállalkozó jogosult az ÁSZF tartalmát módosítani, melyre tekintettel kérem, hogy annak tartalmát minden szolgáltatás igénybevétele előtt ellenőrizze.

Tájékoztatom, hogy nincs olyan szolgáltatási tevékenységre vonatkozó magatartási kódex, melyet magamra nézve kötelezően elismernék.

Kérem, bármely kérdés felmerülése esetén a 2. a. pontban megjelölt elérhetőségek egyikén keressen fel.

2. Adatok

    1. Vállalkozó adatai
Név Donka Noémi Katalin adószámos magánszemély
Székhely 1041 Budapest, Pozsonyi u. 2/A. 4. em. 54.
Adószám 59882837-1-41
Képviseli Donka Noémi Katalin
Bankszámlaszám CIB Bank 10700457-70058749-51100005
Honlap https://papirszarnyak.hu
E-mail hello@papirszarnyak.hu
  1. Tárhelyszolgáltató adatai
Név Rackhost Zrt.
Székhely 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Honlap https://www.rackhost.hu

3. Fogalmak, értelmező rendelkezések

Felek: a Megrendelő/Ön és a Vállalkozó együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, mely esetében az egyik szerződő fél fogyasztónak minősül

Honlap: jelen weboldal, ahol a Vállalkozó szolgáltatást kínál és amely a szerződés megkötésének platformja

Szerződés: a felek kölcsönös és egybehangzó kifejezésével, a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő szolgáltatási szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.

Távollévők közötti szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszközt alkalmaznak.

Szolgáltatás: termék, ingatlan vagy vagyoni értékű jog értékesítésén kívül minden olyan – ellenszolgáltatás fejében végzett – tevékenység, amely a megrendelő, illetve a megbízó igényeinek kielégítésére valamely eredmény létrehozását, teljesítmény nyújtását vagy más magatartás tanúsítását foglalja magában.

Megrendelő/Ön: a honlapon keresztül megkeresést leadó, ajánlattevő személy, aki vagy amely lehet akár természetes, akár jogi vagy jogi személyiséggel nem rendelkező

Vállalkozó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

4. Vonatkozó jogszabályok

Tájékoztatom, hogy a létrejövő szerződésre különösen az alábbi jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak:

  • Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet

5. ÁSZF hatálya

Jelen ÁSZF 2024. január 1. napjától hatályos, mely a Vállalkozó által készített újabb ÁSZF hatályba lépéséig marad érvényben. Új ÁSZF esetén Vállalkozó köteles arra a Megrendelő figyelmét felhívni, oly módon például, hogy azt a honlapjának főoldalán jelzi.

A megkeresés megküldése, majd végül az ajánlat elfogadása következtében létrejövő szerződés vonatkozásában minden esetben alkalmazandó jelen ÁSZF.

Az ÁSZF tartalmazza a szerződés létrejöttének feltételeit, annak nyelvét és formáját, a feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a teljesítési határidőt, a fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, az elállási jog gyakorlására vonatkozó szabályokat.

A Megrendelő a megkeresés megküldése előtt köteles megismerni jelen ÁSZF tartalmát.

Tájékoztatjuk, hogy jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó.

6. Szerződés nyelve, formája

A szerződés nyelve magyar nyelv.

Tájékoztatom, hogy jelen szerződés kizárólag elektronikus úton jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, az utólag nem hozzáférhető és nem kerül rögzítésre.

7. Árak

Az árak forintban értendők. Az árváltozás jogát Vállalkozó fenntartja. Felhívom figyelmét, hogy a csomagok ára bizonyos esetben eltérhetnek – így többek között például nagyobb létszámú csoport esetében -, melyről Vállalkozó az igényfelmérés alapján kiküldött ajánlatában tájékoztatja. Az ajánlat elfogadásától számított 48 órán belül kérem, hogy a fent megjelölt (de az ajánlatban is megadott) számlaszámra 6.000 Ft előleget átutalni szíveskedjen. Amennyiben az előleget a megadott határidőn belül Vállalkozó nem kapja meg, úgy a szolgáltatást Vállalkozó nem tudja biztosítani. Az előleg a szolgáltatási díj részét képezi, azaz a szolgáltatás teljesítése után az előleg összegével csökkentett szolgáltatási díjat kell megfizetni.

Tájékoztatom, hogy a szolgáltatás díja kizárólag a tanácsadás díját foglalja magába és nem tartalmazza a tanácsadás során javasolt szolgáltatások díját, így többek között a repülőjegy, szállás, transzfer, belépő, programok árát vagy egyéb fizetendő terhek (pl.: vízum, adók, illetékek) díját.

8. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

Fontos számomra, hogy Megrendelőim elégedettek legyenek a szolgáltatásom minőségével és milyenségével. Amennyiben azonban a Megrendelőnek mégis valamilyen kifogása, panasza van, úgy az alábbiak szerint kell eljárni.

A Vállalkozó tevékenységével kapcsolatban a Fogyasztó fogyasztói kifogást terjesztheti elő az alábbi elérhetőségek egyikén:

  • internet: https://papirszarnyak.hu
  • e-mail: hello@papirszarnyak.hu

Fogyasztói panaszt szóban vagy írásban tehet a Fogyasztó a Vállalkozóval szemben. Panaszt a Vállalkozónak, az érdekében vagy a javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozóan terjeszthet elő. Szóbeli panasz esetén a Vállalkozó köteles azt haladéktalanul megvizsgálni és kezelni. Amennyiben a Vállalkozó panaszkezelésével a Fogyasztó nem ért egyet vagy a kivizsgálást nem lehet azonnal eszközölni, úgy a Vállalkozó a panaszról és az álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, mely másolati példányát köteles átadni a Fogyasztónak Írásbeli panasz benyújtása esetén Vállalkozó 30 napon belül köteles érdemi választ adni és azt közölni a Fogyasztóval. A panasz elutasítását Vállalkozó köteles indokolni.

Vállalkozó a jegyzőkönyvet, valamint a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni és azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozó köteles tájékoztatni a Fogyasztót arról, hogy panaszával melyik hatósághoz vagy békéltető testülethez fordulhat eljárás kezdeményezése céljából.

A Fogyasztó fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz panasztétel érdekében, amennyiben úgy érzékeli, hogy fogyasztói jogait megsértették. Az illetékes hatóság a Fogyasztó lakóhelye szerinti illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal, melyek elérhetősége az alábbi linken érhető el: http://www.kormanyhivatal.hu/

A Vállalkozó által elutasított panasz esetén a Fogyasztó békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, mely a panasz bíróságon kívüli rendezését szolgálja. A Testület eljárásának célja, hogy a Felek között egyezséget hozzon létre, mely elmaradása esetén döntést hoz: a kérelmet elutasítja vagy ajánlást/kötelezést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Vállalkozót együttműködési kötelezettség terheli az eljárás során, így köteles a testület felhívására válasziratot küldeni, valamint megjelenni a kitűzött időpontban a testület előtt. Ezen kötelezettség nem terheli amennyiben a Vállalkozó székhelye és az illetékes testületet működtető kamara nem egy megyében található. Ez utóbbi esetben Vállalkozó kizárólag a Fogyasztó kérelmében foglaltaknak megfelelő egyezségkötési lehetőség felajánlására köteles.

Az eljárásról további tájékoztatást kaphat, valamint a testületek elérhetőségeit megtalálja az alábbi linken: https://bekeltetes.hu

Amennyiben a Fogyasztó nem kezdeményezett békéltető testületi eljárást vagy amennyiben kezdeményezett, ám az nem vezetett eredményre, úgy jogosult bírósághoz fordulni.

A Fogyasztónak lehetősége van arra is, hogy panaszát az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformon keresztül tegye meg. Ez egy olyan felület, mely azt a célt szolgálja, hogy a panaszt a távollévők között, bírósági eljárás nélkülözésével rendezhessék.

Az eljárásról részletesebben is olvashat, illetve az ügyet megindíthatja az alábbi felületen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

9. Részleges érvénytelenség

Amennyiben jelen ÁSZF bármely pontja hatálytalan vagy jogilag nem tartalmaz minden részletes szabályt, úgy az a szerződés és az ÁSZF további részét nem érinti, azok továbbra is érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a hatályos jogszabályi rendelkezés az alkalmazandó.

10. Adatbeviteli hibák javítása

Kérem az adatok megadásánál legyen figyelemmel, hiszen a számla kiállítása ennek megfelelően történik. Az adatok javítására lehetősége nyílik az ajánlatkérést követően is. Az ajánlatban szerepel minden olyan adat, melyet korábban megadott, így kérem a levél érkezését követően is ellenőrizze le azokat. Amennyiben bármilyen elírást, hibát észlel, úgy kérem haladéktalanul jelezze azt Vállalkozó részére valamely elérhetőségén keresztül.

Felhívom figyelmét arra is, hogy az e-mail címet pontosan adja meg, hiszen egy elírt cím esetén az igényfelmérést, illetve az ajánlatot Vállalkozó nem tudja megküldeni, valamint ez akadályát képezheti a szerződés létrejöttének. Kérem legyen figyelemmel arra is, hogy a postafiókján legyen megfelelő szabad hely, mert a telítettség ugyanazon következményeket vonja maga után, mint egy helytelenül megadott e-mail cím.

11. Honlap használata, megkeresés feldolgozása és a szerződés létrejötte

A honlapon regisztráció lehetőségére nincs mód.

A szolgáltatás igénybevételének menete a következő:

Amennyiben igénybe kívánja venni Vállalkozó szolgáltatását, úgy e-mailben vagy a honlapon a kapcsolatfelvétel menüpont alatt írjon üzenetet. Ezen megkeresést követő 2 munkanapon belül Vállalkozó felveszi Önnel a kapcsolatot egy igényfelmérés keretében, melyre Önnek további két munkanapja lesz válaszolni. Vállalkozó a megadott válaszok alapján 2 munkanapon belül megküldi az ajánlatot, melyben tájékoztatja a csomag tartalmáról, továbbá annak díjáról. Amint Ön megkapja az ajánlatot, úgy 48 órája lesz arra, hogy az ajánlatban is szereplő 6.000 Ft összegű előleget elutalja Vállalkozó részére, mellyel a szerződés a felek között létrejön. Az előleg beérkezését követő 5 munkanapon belül (programterv esetén 7 munkanapon belül) Vállalkozó teljesíti az ajánlatban szereplő szolgáltatást oly módon, hogy Vállalkozás egy Önnel előre egyeztetett időpontban egy online platformon tanácsadást nyújt vagy e-mailben megküldi az általa összeállított anyagot (így többek között a programtervet). A megkeresést kizárólag abban az esetben tudja elküldeni a Megrendelő, amennyiben a honlapon történő kapcsolatfelvétel során a jelen ÁSZF-et, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót elfogadja és azt a négyzetben kipipálja, valamint – illetve e-mail útján történő megkeresés esetén – az ajánlat is tartalmazza, hogy előbbiek tartalmát megismerte.

Az ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató a honlapon megtalálható, az bárki számára elérhető.

A szolgáltatási szerződés azzal jön létre a felek között, hogy Megrendelő a jelen ÁSZF tartalmát megismeri, elfogadja, az igényfelmérés kitöltését követően az ajánlatban foglaltakat megismeri és az előleget a Vállalkozó részére átutalja, valamint, hogy Vállalkozó az igényfelmérés alapján az ajánlatot megküldi a Megrendelő részére.

Kérem, amennyiben észleli az igényfelmérés vagy az ajánlat tartalmában, hogy valamely megadott adat tévesen vagy hibásan került kitöltésre, úgy valamely elérhetőségen keresztül keressen fel az adatok helyesbítése, kijavítása érdekében.

Azon nem várt esetben, amennyiben 2 munkanapon belül nem kap megkeresést igényfelmérésre, úgy kérem vegye fel a kapcsolatot a Vállalkozóval valamely elérhetőségén annak érdekében, hogy ellenőrizhesse a korábbi kapcsolatfelvételt. Ilyen eset legfőképp akkor fordulhat elő, ha technikai probléma lépett fel a megkeresés során és az ténylegesen nem érkezik meg.

Tekintettel azon tényre, hogy a szolgáltatás keretében többek között harmadik fél által nyújtott szolgáltatásokkal (többek között például repülőjegy értékesítése, szállás kiadása, transzfer nyújtása, belépők értékesítése) kapcsolatos tanácsadásra kerül sor, így Vállalkozó nem vállal felelősséget 18 éven alatti megrendelők esetében a közvetített szolgáltatások igénybevételére, hiszen az utazásokhoz szülői beleegyező nyilatkozat beszerzése szükséges. Ezen nyilatkozat beszerzése a mindenkori Megrendelő felelőssége.

12. Szolgáltatások

A honlapon található szolgáltatási csomagok tartalmáról az adott csomagnál található leírásban kaphat a Megrendelő információt.

13. Felek jogai és kötelezettségei

    1. Megrendelő

Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a szolgáltatás díját maradéktalanul megfizeti az ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően.

Megrendelő köteles a szolgáltatást igénybe venni.

Megrendelő jogosult a szerződés módosítását indítványozni, azonban az a felek külön megegyezésén alapul.

Megrendelő jogosult továbbá a szerződéstől elállni vagy felmondani, mely jogát a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően gyakorolhatja.

  1. Vállalkozó

Vállalkozó köteles a Megrendelő által választott szolgáltatási csomagot Megrendelő számára az ÁSZF-ben vállalt határidőben teljesíteni, valamint a szerződéses kötelezettségeit teljesíteni.

Vállalkozó jogosult a szerződés teljesítését megtagadni mindaddig, míg a Megrendelő nem biztosítja számára a munkavégzéshez szükséges információkat, illetve amíg az előleg fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.

Vállalkozó jogosult a szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítéséhez alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni, akinek magatartásáért Vállalkozó úgy felel, mintha maga járt volna el.

Vállalkozó jogosult arra, hogy a szolgáltatás teljesítéséhez további feltételt kössön ki, amennyiben a Megrendelő már korábban szerződést kötött a Vállalkozóval és neki felróható okból a Vállalkozó nem tudott teljesíteni. Ilyen feltétel az, ha a teljes vételár előre utalását kéri a Megrendelőtől.

14. Hibás teljesítés, nem teljesítés

    1. Hibás teljesítés

Vállalkozó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, kivéve, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett (így például tudta, hogy a járatot törölhetik vagy módosíthatják). Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen (így például ha a járatot törlik vagy módosítják).

Kellékszavatosság

Hibás teljesítés esetén Megrendelő az alábbi lehetőségekkel (kellékszavatossági jogok) élhet:

  • kijavítást vagy kicserélést (például a programterv részbeni módosítása vagy teljesen új programterv készítése) igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet; vagy
  • a szolgáltatási díj arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Megrendelő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, ennek nem tud eleget tenni, vagy ha Megrendelő ehhez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.

Vállalkozó köteles a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve elvégezni. Megrendelő jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra áttérni, azonban az ezzel okozott költséget köteles a Vállalkozó részére megfizetni, kivéve, amennyiben az áttérésre a Vállalkozó adott okot, vagy az egyébként indokolt volt.

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után Vállalkozással késedelem nélkül (két hónapon belül) közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős. Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 év alatt évül el.

  1. Nem teljesítés

Amennyiben Vállalkozó késedelembe esik (azaz határidőben nem teljesít), úgy Megrendelő követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, úgy elállhat a szerződéstől.

Megrendelőnek nem kell bizonyítania, hogy a teljesítéshez fűződő érdeke megszűnt, amennyiben:

  • a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy
  • a Megrendelő az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és az eredménytelenül telt el.

Amennyiben Megrendelő – a Vállalkozónak fel nem róható okból – nem veszi igénybe a szolgáltatást vagy annak egy részét, úgy Vállalkozó nem kötelezhető a díj vagy az előleg visszafizetésére.

Kártérítés

Vállalkozó köteles megtéríteni a Megrendelőnek a szerződés megszegésével (szolgáltatás nem teljesítésével vagy hibás teljesítésével) okozott kárt, kivéve, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa. Ilyen kivételnek minősül többet között például, ha a járatot törlik vagy módosítják az indulás időpontját, a szállásszolgáltató a foglalást törli, az összeállított programtervben valamely ajánlott programot törlik vagy helyszín előre nem látható okokból nem látogatható.

15. Fizetési módok, számla

A szolgáltatási díj megfizetése banki átutalással történik Donka Noémi Katalin CIB Bank Zrt-nél vezetett 10700457-70058749-51100005 számlaszámára.

A szerződés létrejöttéhez Megrendelő köteles 6.000 Ft összegű előleget átutalni a Vállalkozó részére az ajánlatban megadott számlaszámra és közleménnyel. A szolgáltatás teljesítését követően a szolgáltatás díjáról Vállalkozó kiállít egy számlát a teljes díjról, azonban a Megrendelőnek az előleg összegével csökkentett szolgáltatási díjat kell átutalnia. Vállalkozó a szolgáltatás teljesítését követő 2 munkanapon belül elektronikus úton állít ki és küldi meg e-mailben a számlát, mely rendezésére 2 nap áll rendelkezésre.

16. Teljesítési határidő

A megkeresések esetében az általános teljesítési határidő az előleg megfizetésétől számított öt (bizonyos esetekben hét) munkanap. Bizonyos esetekben ezen határidők változhatnak, viszont ezen tényre Vállalkozó az ajánlatban kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét, annak érdekében, hogy a határidő függvényében tudja elfogadni az ajánlatot. Amennyiben Vállalkozó határidőben nem teljesít, úgy a Megrendelő jogosult póthatáridőt tűzni vagy elállhat a szerződéstől.

17. Fogyasztót megillető jogokról szóló tájékoztatás

A fogyasztót a vonatkozó jogszabályok alapján elállási, valamint felmondási jog illeti meg. A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján az alábbi tájékoztatót adja ki Vállalkozó.

Elállási és felmondási jog

Fogyasztó a szerződés megkötését követő 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni. A szerződés teljesítésének megkezdése esetén is joga van 14 napon belül a szerződést felmondani. Mindezen jogait indoklás nélkül teheti meg.

Elállási/felmondási jogával írásban élhet oly módon, hogy az arról szóló szándékát tartalmazó nyilatkozatot megküldi a Vállalkozó részére Vállalkozó valamely elérhetőségére (e-mail, posta).

Határidőben gyakorolja a jogát, amennyiben a megadott 14 napos határidőn belül küldi meg a nyilatkozatát.

Elállási jog gyakorlása esetén a Vállalkozót visszatérítési kötelezettség terheli. Ez alapján a Vállalkozó köteles visszatéríteni az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a fogyasztó által megfizetett teljes összeget, beleértve a teljesítéssel kapcsolatban felmerült költségeket. Vállalkozó a kifizetett összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, vagy Fogyasztó kifejezett engedélye alapján egyéb fizetési módot is alkalmazhat, azonban ebből adódóan a Fogyasztót semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Amennyiben Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően mondja fel a szerződést, úgy köteles a felmondás Vállalkozóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Vállalkozó részére megfizetni. Ezen összeget a szerződésben megállapított, adóval növelt ellenszolgáltatás összege alapján kell megállapítani.

A Fogyasztó az alábbi esetekben nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan szolgáltatás tekintetében, amelynek díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a felmondási jogát.

Az oldalhoz kapcsolódó adatkezelési tájékoztatót itt találod.